Když se řekne tuk, každá žena má jasno – chtěla by ho co nejméně. U svalů už však odpovědi tak jednoznačné nejsou. Objevují se obavy z postavy, která by byla osvalená příliš a ženské rysy se kvůli tomu změnily v mužské. Kostnatá postava „anorektičky“ ale ideálem také není. Jak tedy vytvarovat dámskou postavu „tak akorát“?

Bez dřiny to nepůjde

Nemusíte si tedy odříkat oblíbené pochoutky a vyždímat ze sebe vše. U televize ale svou postavu nezměníte. Je nutné ve všem najít potřebnou rovnováhu.

photo-1584863371502-048abf845b07

Zaměřte se na správné partie

Zatímco při hubnutí se na partie nezaměřujeme – je nutné zkrátka jakýmkoliv způsobem spálit více kalorií, než kolik přijmeme ve stravě – u tvarování postavy naopak na partie ohledy bereme.

photo-1536922246289-88c42f957773

Ženy chtějí obvykle mít dominantní nohy a hýždě. Postava by ale na rozdíl od mužů neměla být do tvaru „V“, menší pozornost proto věnujeme horní části zad. Stejně tak posilování prsních svalů není u žen esteticky žádoucí, raději se věnujte tvarování bříška a určitou pozornost věnujte i rukám.

Vhodnými cviky jsou tak pro ženy výpady, dřepy, zkracovačky a jednodušší cviky zaměřené na ruce s lehčími vahami. Jen sekundárně zařazují ženy cviky na prsa a záda.

Ve fitku se v chlapa neproměníte

photo-1534367990512-edbdca781b00

Pamatujte na to, že základ postavy je dán geneticky. Zapomeňte na fotografie kulturistek a profesionálních fitness modelek. Ženy s nepřirozeně vyvinutými svaly a s mužskými rysy v 99 % procentech případů užívají anabolické steroidy a další syntetické látky na bázi testosteronu. Zbylé procento má zvýšenou hladinu testosteronu od narození.

Ženy nabírání svalů nemají geneticky dané a běžným cvičením svou postavu pouze ideálně vytvarujete do ideálních „přirozeně oblých“ dámských tvarů.

Zahoďte strach za sebe a odhodlejte se k cestě za svou vysněnou postavou.